esenca
  • Roba de primeres marques a Santa Susanna i Malgrat de Mar

Emporio Armani és una marca de Giorgio Armani. Hi podràs trobar roba ( ready to wear ), olleres de sol, perfums, accessoris i rellotges. Aquesta marca apunta específicament cap a compradors més joves, oferint articles menys costosos i produïts en sèrie. La importància de Giorgio Armani en el món de la moda és tal que es podria parlar d’una era Armani. Als seus quasi vuitanta anys, aquest dissenyador d’uniforme ajustat i fosc dirigeix, presideix i posseeix la seva pròpia empresa, Armani, un gegant que va ser fundat l’any 1975 i ha crescut i dirigit l’estètica i la indumentària de finals del segle XX.

Giorgio Armani va néixer a Piacenza, una ciutat industrial italiana, el 1934. Quan tenia tan sols cinc anys va esclatar la Segona Guerra Mundial i la indústria local es va convertir en objectiu dels bombardejos aliats. Fou llavors quan es va traslladar amb la seva mare i germanes a un llogaret proper. Un cop finalitzada la guerra, el seu pare perd la feina, treballava a les oficines del Partit Feixista de Mussolini – i fou acusat de treballar pel règim.

Conscient de les seves possibilitats, va aconseguir una beca per estudiar medicina a la universitat. Aviat va abandonar els estudis i va començar a treballar com aparadorista i venedor a La Rinascente milanesa, una de les botigues més elegants del continent. Després d’una temporada allà va començar a treballar com a dissenyador per a Nino Cerruti. Una vegada va aprendre l’ofici i amb el suport de la seva parella, l’arquitecte Sergio Galeotti, va crear la seva pròpia marca.

Fou en aquell moment que va assolir el seu gran èxit, el vestit desestructurat. El dissenyador va aportar feminitat a la sastreria masculina i lleugeresa als anquilosats talls dels nous uniformes de treball. La marca es va convertir en un èxit i el seu nom va créixer com l’escuma. Hollywood no va trigar a trucar a la porta i l’italià es va encarregar del vestuari d’American Gigolo, la pel·lícula protagonitzada per Richard gere i Lauren Hutton, això va suposar fer el salt definitiu de la marca.

Els nous professionals adoptaven les seves peces com uniforme i l’Star system de la meca del cine sospirava pels seus dissenys. Amb més de 350 botigues a tot el món, la marca s’ha estirat des de l’Alta Costura, gràcies a la seva col·lecció Armani Privé, fins a Armani Jeans, una línia per a quasi totes les butxaques.

Cosmètics, una línia de roba per a la llar… Armani ha sabut arribar a tots els públics oferint productes diferenciats i fins ara ha aconseguit l’amenaça dels grans grups i conglomerats.

casual hombre